Svensk Friidrotts
Varumärkesplattform
Vad är en varumärkesplattform? Jo, det är ett dokument som sammanfattar vilka vi är, vad som gör oss unika, vad vi vill säga och till vilka. Det handlar alltså om sådant som kärnvärden, identitet, uppdrag och visioner.
Teman som ju var fundamentala vid arbetet med den nya Verksamhetsinriktningen för 2014-2020. Så parallellt med den processen 2012-2014 utarbetades – med hjälp av kommunikationsbyrån Sportivity – en Varumärkesplattform för Svensk Friidrott.
Varumärkesplattformen antogs – precis som Verksamhetsinriktningen - vid förbundsårsmötet i Umeå i mars 2014 och är alltså ett redskap som skall hjälpa oss i vårt alltid pågående arbete med att till ”omvärlden” förmedla vad Svensk Friidrott är och står för.
Svensk Friidrotts Varumärkesplattform finns att ladda ned i PDF-format (se högerspalten!).